Subscriu-te a la
 
NOTÍCIES > Notí­cies

El concert del Cuarteto Albor: crònica d'un èxit anunciat

El grup liderat per Miguel Colom impressiona a l'Auditori de l'Ateneu
01/05/2012

Era la crònica d'un èxit anunciat. Perquè el repertori era simplement impressionant. Perquè els intèrprets es compten entre els millors de les noves fornades de solistes espanyols. Perquè el concert estava inclòs en una programa d'actes, el de l'Artista resident de l'Auditori de l'Ateneu, que està meresquent un excel·lent ressò per part de la premsa especialitzada. El concert que el Cuarteto Albor va protagonitzar el passat diumenge reunia tots els ingredients per a ser un èxit rotund i una vetllada excel·lent de música. Però no per anunciat va resultar menys impressionant el recital del quartet que compta amb Miguel Colom, Artista resident BUNGE 2012 de l'Auditori de l'Ateneu, com a primer violí.

 

En el seu segon concert com a Artista resident, Colom va voler tocar amb el seu quartet de corda, que completen Alejandro Bustamante al violí, Olga González a la viola i Fernando Arias al violoncel. Quatre autèntics primeres espases de la nova generació de músics espanyols. Quatre solistes de primeríssim nivell que van aconseguir tocar molt compactats, sense que el talent individual penalitzés el so del conjunt. Probablement el problema del Cuarteto Albor sigui precisament que els seus quatre integrants són massa bons. Potser tots ells destaquen massa com a solistes com per sacrificar la seva carrera individual a un projecte col·lectiu que a més demana tant d'esforç i exclusivitat com és un quartet de corda. De fet en el transcurs del concert el propi Miguel Colom es va encarregar d'anunciar que Alejandro Bustamante abandonava el quartet per motius professionals. 

 

Però tornant al seu recital de 24 quirats, cal dir que el Cuarteto Albor va interpretar amb suficiència el Haydn i el Turina inclosos en el programa. Pero va ser precisament en l'obra més exigent de totes, l'Opus 130 de Beethoven, el que inclou com a moviment final la cèlebre i avantguardista Gran Fuga , quan el quartet va oferir el millor de si mateix, fins a tocar amb la punta dels dits la més sublim de les excel·lències. Als membres del Cuarteto Albor no els va tremolar el pols a l'hora d'atacar una de les pàgines més excelses de la música de cambra de tots els temps.

 

Miguel Colom va comentar tot bromejant que aquesta obra de Beethoven era especialment adequada d'interpretar en el segle XXI perquè ara ja eren en el futur. I de fet la versió que van oferir de l'Opus 130 va fer honor a tota la modernitat d'aquesta obra visionària, que justificava el títol del programa "Avantguarda... del XIX!". Una interpretació que va deixar el públic de l'Auditori de l'Ateneu sense alè.

 

Potser conscients de la intensitat dramàtica a la qual acabaven de sotmetre el públic, els membres del Cuarteto Albor vàren voler tancar el seu memorable recital amb la interpretació com a bis de la Fuga del quartet de Haydn anteriorment executat. D'aquesta manera es cloïa una vetllada en la qual el Cuarteto Albor va demostrar perquè els seus quatre integrants tenen la reputació que tenen. I Miguel Colom va allargar i intensificar el seu idil·li amb l'Auditori del qual n'és resident. La propera cita, el diumenge 23 de setembre, quan amb denis Lossev oferiran el recital Made in Germany

0 Comentaris
 
 
 
accés associacions
usuari:    clau:

 

avisos legals| disseny web disseny web
Xarxa de Músiques de Catalunya Joventuts Musicals de Catalunya