Subscriu-te a la
 
NOTÍCIES > Notí­cies

Presentat el XXI Col·loqui de Tardor, ''La música culta a les comarques gironines'', que coorganitza JMB

Se celebrarà del 21 al 23 de novembre
03/11/2014

Aquest matí s’ha presentat, a l’Auditori de l’Ateneu de Banyoles, la XXI edició del Col·loqui de Tardor. Enguany, el tradicional Col·loqui està dedicat, per primera vegada, a la música. “La música culta a les comarques gironines. Dels trobadors a l’electroacústica”, és el títol d’unes jornades que organitzen conjuntament el Centre d’Estudis Comarcals de Banyoles, la Universitat de Girona i, per a aquest 2014, també Joventuts Musicals de Banyoles.

 

El Col·loqui abordarà de manera àmplia diverses èpoques, estils i dimensions de la pràctica musical a les comarques gironines, des de la música medieval fins a la més estricta creació contemporània, passant pel Renaixement, Barroc, classicisme o romanticisme, i hi tindran cabuda tant la interpretació com la composició, l’organologia o la dimensió social de la música. El Col·loqui tindrà lloc els dies 21, 22 i 23 de novembre a l’Auditori de l’Ateneu de Banyoles.

 

La sessió inaugural es durà a terme el divendres 21 i consistirà en una conversa entre el mestre Josep Pons, el director català de més prestigi internacional, amb els dos codirectors del Col·loqui de Tardor, Carme Pardo, de la Universitat de Girona, i Miquel Cuenca, de Joventuts Musicals de Banyoles. El dissabte, hi haurà una jornada de treball amb tres conferències al matí i tres a la tarda, en les quals intervindran els principals estudiosos i investigadors que actualment treballen entorn la música culta en l’àmbit de les comarques gironines. Ponents tan autoritzats com Mari Carmen Gómez Muntané, Quim Rabasseda, Josep Pujol, Jaume Pinyol, Lluís Brugués i Josep Manuel Berenguer oferiran conferències que abastaran temes tan diversos com ara els oratoris barrocs, la música festiva del segle XVIII, l’òpera romàntica, la música durant la República i la Postguerra o la música experimental. La darrera ponència la protagonitzarà l’estudiós del Renaixement musical Emili Ros-Fàbregas el diumenge just abans del concert de clausura.

 

Una novetat destacada d’aquest any és, precisament, la inclusió de diverses intervencions musicals entre les ponències així com dos concerts com a activitats paral·leles a les sessions. El primer d’ells tindrà lloc el dissabte a les 21 h al mateix Auditori de l’Ateneu, i anirà a càrrec del reconegut pianista Luis Grané, que interpretarà íntegrament la monumental Suite Iberia d’Isaac Albéniz. Diumenge, just desprès de la darrera conferència, podrem assistir a un concert de cloenda molt especial i gratuït al mateix Auditori. En aquest concert, s’hi interpretaran diverses obres polifòniques del Renaixement català i europeu, entre les quals s’hi comptaran les poques peces conservades d’un personatge fascinant, Marturià Prats, abat comendatari del monestir de Sant Esteve de Banyoles a principis del segle XVI, que fou un reputat compositor, constructor d’orgues i cantant a la Capella Sixtina del Vaticà. Una figura internacional amb vincles banyolins avui oblidada que reviurem de la mà de l’Ensemble O Vos Omnes, que sota la direcció de Xavier Pastrana s’ha convertit en un dels principals grups emergents de música antiga del nostre país.

 

A banda dels dos concerts, s’han programat quatre intervencions musicals que s’intercalaran a les ponències i que comptaran amb els pianistes Carles Marigó, Carles Font i Maria Canyigueral, el conjunt Música Antiga de Girona i el tenor Raúl Coré.

0 Comentaris
 
 
 
accés associacions
usuari:    clau:

 

avisos legals| disseny web disseny web
Xarxa de Músiques de Catalunya Joventuts Musicals de Catalunya