Subscriu-te a la
 
Historial de concerts > Concerts 2013
Venda d'entrades

10€, socis JM 5€

CONCERT EXTRAORDINARI: El contrabaix i l'art de la transcripció

Luis Cojal, contrabaix
THE RIPIENO CONSORT
Clavicèmbal i direcció: ÀNGEL VILLAGRASA

Haendel, Vivaldi, Corelli

Data23/03/2013

Hora21:00h

Lloc Església de l'Escola Pia (Moià)

G.F. HANDEL: Obertura de l’òpera Rinaldo

 

A. VIVALDI: Concert per a 2 violins, viola da gamba, corda i baix continu op. 3 núm. 11 RV 565

 

J. M. SPERGER: Adagio per a contrabaix i orquestra en La major 

 

A. VIVALDI: Concerto Ripieno en sol menor RV 156

 

A. VIVALDI: Concert per a contrabaix, corda i baix continu en mi menor RV 484

A. CORELLI: Concerto grosso op. 6 núm. 8 en sol menor

 

THE RIPIENO CONSORT

 

L’orquestra The Ripieno Consort està especialitzada en la interpretació de música barroca amb criteris històrics, és a dir, fent servir tècniques interpretatives del s. XVIII, cosa que permet aproximar-se d’una manera més fidel al so original de l’època del Barroc. En aquest sentit, l’estudi dels manuscrits originals i de tractats interpretatius de l’època són elements que, entre d’altres, ens possibiliten esbrinar quina era la concepció de la música i de la interpretació per part dels propis compositors.

 

Com a actuacions més destacables de The Ripieno Consort, l’any 2007 va interpretar l’òpera L’Orfeo de Monteverdi amb La Fura dels Baus, amb molt bona acollida per part de la crítica especialitzada. També destaquen les seves versions de El Messies de Handel i El Gloria RV 589 i Magnificat RV 610a de Vivaldi, així com un ampli programa instrumental Barroc. Col·labora habitualment amb diverses corals i cantants solistes. Ha actuat, entre d’altres indrets, al Monestir de Ripoll, el Monestir de Sant Pere de Casserres, les esglésies de Sant Pere de les Puel·les, Sant Felip Neri i Santa Maria de Gràcia de Barcelona, l’Auditori de l’Associació de Mestres Directors de Barcelona, el Teatre de Calldetenes, el Teatre de Vic, el Teatre de Centelles i un llarg etcètera.

 

LUIS COJAL, contrabaix

 

Nascut a La Habana (Cuba),  començà els seus estudis de contrabaix a la Escola Nacional d'Art amb el gran contrabaixista i pedagog cubà Manuel Valdés, amb el qual continuà a l'Institut Superior d'Art (ISA), graduant-se amb les màximes qualificacions.


Ha tocat amb importants conjunts de cambra i orquestres simfòniques de Cuba i d’Europa, sota la direcció de grans directors com Oleg Christian Ruth, Jaques Bodmer, Ernest Martínez Izquierdo, Diego Masson, Ivan del Prado o Salvador Brotons. Així mateix, ha estat membre de l’Orquestra Mundial de Joventuts Musicals, amb la que va realitzar gires de concerts per Canadà, Noruega, Polònia, Alemanya i Holanda, tocant a les sales de concerts més importants d'Europa com: la Concertguebaw d'Amsterdam, la Filharmònica de Berlín, la Filharrmònica d'Oslo, etc.


Ha estat convidat a diferents festivals internacionals de Contrabaix, com el de Capbreton (França), la Convenció Internacional de Contrabaix (BASS' 2008), celebrada a París, el Rocky Mountain Double Bass Festival a Colorado (EUA), el BASS FEST a Glasgow (Scotland), i  recentment el International Barcelona Bass Meeting. A més, participa habitualment com a profesor de contrabaix en cursos internacionals d’estiu com el de Peralta de la Salt a l’Aragó.

 

Des de sempre compagina la seva activitat docent amb la de solista. Actualment és professor de contrabaix i música de cambra al Conservatori Superior de Música del Liceu de Barcelona i al Conservatori Professional de Música de Vila-seca (Tarragona). La seva activitat concertística abarca diferents estils i gèneres: música clàssica, contemporània, jazz i música cubana. És membre del grup instrumental Barcelona 216, del Quintet Urfé, del duet Bergander-Cojal (piano i contrabaix) i del duet Altbass (viola i contrabaix).

 

ÀNGEL VILLAGRASA, director, clavicèmbal

 

Nascut a Barcelona, inicia els seus estudis de piano amb Iolanda Tarrat i els continua a l’estudi de música Àngel Soler. Interessat sempre pel món de la música antiga, es trasllada al Conservatori de Terrassa on es gradua en clavicèmbal, música de cambra i baix continu. Ha actuat amb orquestres com l’Orquestra de cambra de l’Empordà i l’Orquestra Terrassa 48 a llocs tan emblemàtics com el Palau de la Música Catalana, l’Auditori de Girona, el Teatre de Roses i l’església de Santa Maria del Mar, entre d’altres. Ha format part de l’orquestra barroca de l’ESMUC, sota la direcció de Manfredo Kraemer (concertino de Le Concert des Nations de Jordi Savall).

 

L’any 2010 interpreta, com a organista, la Missa de la Coronació de Mozart a l’Auditori de Girona sota la direcció d’Andrea Marcon. L’any 2011 col·labora com a clavecinista amb l’orquestra Ars Musicae de Mallorca en un seguit de concerts a Esplugues de Llobregat i Palma, sota la direcció d’Esteve Nabona, col·laboració que es repeteix l’any 2012 a l’església de Sant Pere de les Puel·les de Barcelona.

 

És director, fundador i clavecinista de l’orquestra The Ripieno Consort, amb qui l’any 2007 va interpretar L’Orfeo de Monteverdi amb La Fura dels Baus. És també fundador i clavecinista de l’Ensemble Belsahazzar, amb instruments originals. En el camp de la direcció coral i orquestral ha estudiat amb Pep Prats, Daniel Mestre, Xavier Puig, Lluís Vila i Eva Martínez, entre d’altres. És autor de diverses composicions, director de diverses corals i és graduat en musicologia històrica per l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) i llicenciat en Dret per la Universitat de Barcelona.

 
 
accés associacions
usuari:    clau:

 

avisos legals| disseny web disseny web
Xarxa de Músiques de Catalunya Joventuts Musicals de Catalunya