Històric > Didàctica 2011-12

Per a què serveix un director d'orquestra?

Gerard Pastor i Quartet Elisi

El mestre Jordi Mora deia en to còmic a les seves classes "els directors som uns desgraciats perquè per molt que ens movem, no sonem mai". Aquesta xerrada, que anirà acompanyada de la participació musical del Quartet Elisi, pretén que, al final, el director ens pugui semblar una figura no tant misteriosa però tant o més apassionant encara.

Data07/02/2012

Hora19:30h

Lloc Auditori Fundació Bosch i Cardellach (Sabadell)

El director d'orquestra té una peculieritat que és pràcticament única dins del món musical i que és el que fa que aquesta figura sigui tant fascinant: intervé directament en el procés de la música d'una manera activa en el moment que aquesta té lloc, alhora que no sona. El mestre Jordi Mora deia en to còmic a les seves classes "els directors som uns desgraciats perquè per molt que ens movem, no sonem mai". Una frase que arranca més d'un somriure a directors i músics d'orquestra però que d'alguna manera posa el dit a la ferida.

 

La gran majoria d'orquestres actuen amb director tot i que n'hi ha que en prescindeixen. Algunes tenen director titular i algunes només de convidats. De directors n'hi ha: que dirigeixen amb batuta i que ho fan sense, que mouen els canyells i que no, que defineixen les pulsacions i els compassos d'una manera inequívoca i n'hi ha que tracen moviments d'acord amb altres paràmetres, que van alhora amb l'orquestra i que van per davant. Tots aquests focus d'atenció i d'altres els tractarem i comprendrem en aquesta xerrada que anirà acompanyada de la participació musical del Quartet Elisi per tal que al final, el director ens pugui semblar una figura no tant misteriosa però tant o més apassionant encara. 

 
 
accés associacions
usuari:    clau:

 

avisos legals| disseny web disseny web
Xarxa de Músiques de Catalunya Joventuts Musicals de Catalunya