Històric > Cicle de Cambra 2012-13
Venda d'entrades

Compra entradesCompra entrades

Violoncel a 5 cordes

Oleguer Aymamí, violoncel a 5 cordes
Dani Espasa, clavicèmbal

D.Ortiz, D.Castello, G.A.Pandolfi Mealli, A.Corelli, J-B.Barrière i J.S. Bach

Amb la inhabitual formació del violoncel piccolo i clavicèmbal, presentem un repertori ric i captivador per la gran varietat estilística que conté. I el fa més especial el fet d’interpretar-se amb un instrument poc conegut pel gran públic degut a l’escàs ús que se li dóna : el violoncel a 5 cordes, anomenat violoncel piccolo.

Data19/04/2013

Hora21:00h

Lloc Teatre Principal (Sabadell)

Amb la inhabitual formació del violoncel piccolo i clavicèmbal, presentem un repertori ric i captivador per la gran varietat estilística que conté. I el fa més especial el fet d’interpretar-se amb un instrument poc conegut pel gran públic degut a l’escàs ús que se li dóna : el violoncel a 5 cordes, anomenat violoncel piccolo.

El violoncel piccolo té cinc cordes afinades do-sol-re-la-mi, i el seu timbre és diferent i especial ja que disposa de manera natural els registres agut i greu.

El repertori presentat és un compendi d’obres escollides per la seva excel·lent adequació a l’instrument, ja que malgrat que algunes d’elles no estan escrites originàriament pel violoncel piccolo, el fet d’interpretar-les amb aquest instrument els dóna una perspetiva del tot innovadora.

El programa el formen obres típicament representatives de cada compositor i l’estil al qual representen, molt diferenciats entre tots ells. L’arcaica i poètica música d’Ortiz introdueix la popular (sobretot per la extraordinària ciaccona) sonata « la Castella » de Pandolfi Mealli, plenament representativa del seicento en què l’stylus fantasticus removia les ànimes d’Itàlia. Corelli representa el súmum de la popularització del violí i l’estil de composició barroca, del qual n’aprengué i plasmà en la seva música el revolucionari, excel·lent i virtuós violoncel·lista francès Jean Baptiste Barrière. I per concloure, estil Bach en tota regla, només ell té la capacitat de representar la síntesi de tots els estils

compositius anteriors a ell i aportar-ne de nous vigents als nostres dies i als diferents estils de música.

Totes les obres estan enmarcades en l’àmbit de l’anomenada música antiga, però el fet de provenir de períodes i procedències molt diferenciades fa que cada una d’elles trasallada a l’oient a indrets del tot variats i suggerents. Cada obra serà interpretada amb el rigor estílistic propi de l’època i provinença de l’autor.

Els instruments i accessoris utilitzats són reproduccions dels originals de l’època.

 

Oleguer Aymamí Busqué

 
 
accés associacions
usuari:    clau:

 

avisos legals| disseny web disseny web
Xarxa de Músiques de Catalunya Joventuts Musicals de Catalunya