Subscriu-te a la
 
HISTÒRIC CONCERTS (des de 2015) > 2017
Venda d'entrades

Compra entradesCompra entrades

DUO DEGAS. Pintura i ballet.

Data22/01/2017

Hora19:00h

Lloc Auditori Fòrum Berger Balaguer (Vilafranca del Penedès)

Mateja Zenzerovic, acordió · Ander Tellería, acordió

 

El basc Ander Tellería és el brillant guanyador de la primera edició del Premi Joventuts Musicals de Catalunya al millor intèrpret d'obra d'autor català en el marc d'El Primer Palau. Es presenta a la Xarxa a duo amb l'original proposta Ballet i pintura, un recital que uneix la dansa i la pintura a través de la música.

 

Ander Tellería és un dels acordionistes estatals amb més projecció internacional. Ha treballat amb compositors com Sánchez-Verdú o Sotelo. Ha obtingut primers premis al John Cage International Competition, Certamen Nacional de Arrasate, International Accordion Competition de Pula, Concurso Permanente de JME, Mirabent i Magrans o Concurs Instrumental Saint Anastassi. Format a Musikene i Würzburg, és professor al Conservatori d'Aragó.

Mateja Zenzerovic s'ha format a Okud Istra i Hannover. Ha obtingut premis als concursos de Camalo, Erbezzo, Castelfidardo (Itàlia), Pula, Rijeka (Croàcia), Alcobaca (Portugal), Tijanjin (Xina), Arrasate (Espanya), Baden-Baden, Klingenthal i Hamburg (Alemanya). Ha col·laborat amb compositors com G. Kurtag o M. Stockhausen. Ha actuat a festivals com el Mozart Woche, el Bruecken Festival o el Tiroler Festspiele.

 

Programa:


Pare A. Soler (1729-1783): Fandango


Modest Mussorgski (1839-1881): Els quadres d'una exposició

(Un recorregut per l’exposició del pintor Viktor Hartmann)

               Passeig          

               Gnom

               Passeig 

               El vell castell

               Passeig

               Tuleries  (nens jugant)

               Bydlo  (dos grans bous arrastrant un pesat carro)

               Passeig

               Ball dels pollets en la seva closca

               Samuel Goldenberg  i Schmuyle  (diàleg entre dos homes)

               El mercat de Limoges

        Catacumbes

        Passeig

        La cabana sobre les potes de la gallina  (conte popular rus sobre la bruixa Baba-yaga)

      La gran porta de Kiev

 

Joan Guinjoan (1931): Sons de la terra  (Premi JMCatalunya d'El Primer Palau)


Igor Stravinski (1882-1971): Petruixka

(Sinopsi argumental del Ballet)

Petruixka és una marioneta de drap, palla i serradures, tradicional russa, que cobra vida i desenvolupa la capacitat de sentir.

Escena I. El 1838, a Sant Petersburg, se celebra la fira de carnaval. A la gran plaça hi ha un teatrí on el Titellaire  presenta un espectacle. En obrir-se el teló es veuen tres marionetes que, a les ordres del Titellaire, c omencen a ballar. El Moro i Petruixka estan enamorats de la Ballarina, però aquesta clarament prefereix el Moro. Petruixka en un atac de gelosia agredeix el Moro i el Titellaire deté la representació.

Escena II. Tancat en la seva cambra pel Titellaire, Petruixka protesta per la crueltat amb la qual és tractat per haver demostrat els seus sentiments. Apareix la Ballarina i Petruixka, emocionat, li expressa el seu amor amb brusquedat. La Ballarina marxa espantada per la rudesa de Petruixka, deixant-lo sumit en la tristesa i la desesperació.

Escena III. Habitació del Moro. Encara que el Moro també està presoner, és feliç en la seva situació. Entra la Ballarina i el Moro l'afalaga; ella està complaguda pel tracte i es deixa abraçar per ell. En aquest moment entra Petruixka  amenaçant el Moro, però aquest es defensa amb una simitarra i fa fugir Petruixka.

Escena IV, final. Tornem a l’exterior. Fira de carnaval a la gran plaça de Sant Petersburg. La gent ha continuat la festa sense adonar-se del que succeïa dins del teatrí. Però aquesta festa s'interromp quan, de cop i volta, surt del teatrí Petruixka, perseguit pel Moro. El Moro mata Petruixka. La gent s'espanta pensant que s'ha comès un assassinat, arriba la policia i interroga el Titellaire, tanmateix al terra solament hi ha un ninot de drap. La festa arriba a la seva fi, tothom es van retirant i el Titellaire se’n duu Petruixka cap al teatrí i sembla que tot s'ha acabat... però de sobte, al sostre de l'escena, hi apareix el fantasma de Petruixka, amenaçant...

 

Bis: Fragment d'Els Quadres d'una exposició.

 

 
 
accés associacions
usuari:    clau:

 

avisos legals| disseny web disseny web
Xarxa de Músiques de Catalunya Joventuts Musicals de Catalunya